miércoles, 1 de febrero de 2012

Joseph Haydn - Armida (opera)

Haydn Joseph - Armida (Nikolaus Harnoncourt, Cecilia Bartoli, Patricia Petibon) (2000) FLAC
EAC rip | 2CD | FLAC-image - Log - Cue | Covers | Release: 2000 | 625 MB
Genre: Classical | Label: Teldec


Most opera lovers by now are familiar with Armida and her crew: Handel, Gluck, and any number of other composers were mad over the story of the enchantress and her attempts to lure the hero Rinaldo away from his crusading duties and into her enchanted isle. The form is essentially opera seria, but Haydn was too great a composer to be restricted by its rigidity and therefore gives us scenes in many forms: arioso leading into aria, accompanied recitative leading to big confrontational arias, and more. Nikolaus Harnoncourt, occasionally perversely controversial, here leads a white-hot show (it was taped live in concert and, I presume, doctored a bit in the studio), with the dry recitative nicely trimmed. Cecilia Bartoli, in the title role, has eschewed her whispering here. She can still sing softly but it's less affected and her portrayal is a pip: cajoling and loving one minute and truly pissed off and scary the next.


Tracklisting:

CD1
01. Sinfonia
02. Atto Primo. Recitativo: Amici, il fiero Marte (Idreno, Armida, Rinaldo)
03. Aria: Vado a pugnar contento (Rinaldo)
04. Recitativo: Armida, ebben, che pensi? (Idreno, Armida)
05. Aria: Se dal suo braccio oppresso (Idreno)
06. Recitativo accompagnato: Parti Rinaldo (Armida)
07. Aria: Se pietade avete, oh Numi (Armida)
08. Marcia
09. Recitativo accompagnato: Valorosi compagni (Ubaldo)
10. Aria: Dove son? Che miro intorno? (Ubaldo)/Resitativo: Signor...
11. Recitativo: Ah, si scenda per poco (Zelmira, Clotarco)
12. Aria: Se tu seguir mi vuoi (Zelmira)
13. Recitativo: Della mia fede (Rinaldo, Armida, Ubaldo)
14. Recitativo accompagnato: Oh amico! Oh mio rossor! (Rinaldo, Armida)
15. Duetto: Cara, saro fedele (Rinaldo, Armida)

CD2
01. Atto Secondo. Recitativo: Odi, e serba il segreto (Idreno, Zelmira)
02. Aria: Tu mi sprezzi, e mi deridi (Zelmira)
03. Recitativo: No, non mi pento (Idreno, Clotarco)
04. Aria: Ah, si plachi il fiero Nume (Clotarco)
05. Recitativo: Va pur, folle (Idreno, Ubaldo)
06. Aria: Teco lo guida al campo (Idreno)
07. Recitativo: Ben simulati io credo (Ubaldo, Rinaldo, Armida)
08. Recitativo accompagnato: Armida ... Oh affanno! (Rinaldo, Ubaldo)
09. Aria: Cara, e vero, io son tiranno (Rinaldo)
10. Recitativo accompagnato: Barbaro! E ardisci ancor (Armida)
11. Aria: Odio, furor, dispetto (Armida)
12. Recitativo: Eccoti alfin, Rinaldo, reso (Ubaldo, Rinaldo)
13. Aria: Prence amato, in questo amplesso (Ubaldo)
14. Recitativo: Ansioso gia mi vedi (Rinaldo, Armida, Ubaldo)
15. Terzetto: Partiro, ma pensa, ingrato (Armida, Rinaldo, Ubaldo)
16. Atto Terzo. Recitativo accompagnato: Questa dunque e la selva (Rinaldo)
17. Aria: Torna pure al caro bene (Zelmira)
18. Recitativo accompagnato: Qual tumulto d'idee m'eccita in seno (Rinaldo)
19. Aria: Ah, non ferir: t'arresta (Armida)
20. Recitativo accompagnato: Che inopportuno incontro! (Rinaldo, Armida)
21. [Presto: Oh Dio! Dove mi trovo?] (Rinaldo)
22. Aria: Dei pietosi, in tal cimento/Recitativo accomp.: Ed io m'arresto? (Rinaldo)
23. Marcia
24. Recitativo: Ho vinto (Rinaldo, Ubaldo, Armida, Idreno, Zelmira)
25. Finale: Astri che in ciel splendete (Armida, Zelmira, Idreno, Rinaldo, Ubaldo)


Download:
http://uploading.com/files/675debb1/Haydn.Joseph-Armida.part1.rar/
http://uploading.com/files/2ea28f52/Haydn.Joseph-Armida.part2.rar/
http://uploading.com/files/d91487ec/Haydn.Joseph-Armida.part3.rar/


No hay comentarios:

Publicar un comentario